תודעת שפע ומחסור

אנו חווים את העולם דרך הפרשנות והמשמעות שאנחנו מעניקים לאירועים שקורים סביבנו. אבל מה יוצר ומכוון את הפרשנות הזאת? מה גורם לנו להבין את המציאות כפי שאנו תופסים אותה? במאמר הבא אדבר על שני כיווני המחשבה הבלתי מודעים שיוצרים את החיים.

התודעה, זה מכלול המחשבות המודעות והבלתי מודעות שלנו, תבניות ודפוסי ההחשיבה שעל פיהם עובד המוח. באמצעות התודעה אנחנו מסוגלים להבין ולתפוס את המציאות, את עצמינו ואת האחר. התודעה ברובה בלתי מודעת, והיא קיימת בכל אדם ללא יוצא מן הכלל.

החלק של המודע של התודעה, נובע מהתכנים בתת המודע, ומתייחס לכלל הפעילות המנטלית שבה ממוקד הקשב: מחשבות מודעות, זיכרונות שניתן לגשת אליהם, רגשות, תפיסות עולם, העדפות, ידע וכו'..

תודעה היא בעצם כל מה שקיים בראש והיא מורכבת מהמון תבניות ודפוסי חשיבה.

אני אוהבת לצמצם את התודעה לשני כיווני חשיבה שיוצרים את המיינדסט: שפע או מחסור. אלו בעצם סטים של דפוסים מאורגנים וקבועים בכיוון מסוים (יש או אין) שדרכם אנו חווים את המציאות.

לכל אחד מאיתנו יש את הכיוון שהוא הכיוון הדומיננטי שלו, שדרכו מתפרשת המציאות. כיוון המחשבה לרוב יהיה זהה ונוכח בכל תחומי החיים. לדוגמא: אדם שחושב שהוא לא מספיק טוב בזוגיות, לרוב יחוש ככה במידה מסוימת גם בעבודה וגם עם חברים ובעוד זירות חיים שונות. עם זאת, על פי תפיסת העולם שלי, אין אדם שהוא 100% מהזמן בתודעה מסוימת. אנחנו נעים על ציר בהתאם למשתנים נוספים. במבדק התודעה ניתן לבדוק מהו הכיוון הדומיננטי של המיינדסט שלך.

מיינדסט של שפע:

מיינדסט בעל דפוסי חשיבה של שפע, גורם לנו להיות ממוקדים במה שיש, זה גורם למודעות שלנו להבחין בכל ה- יש שיש מסביב ולכן נצליח לראות את הטוב, היופי והמשאבים שקיימים ביוניברס, וגם אם ברגע מסוים נהיה בדאון, בפנים תהיה ידיעה אמיתית שיהיה טוב ושהעתיד מחזיק בתוכו דברים טובים עבורנו.

מיינדסט של שפע נובע מתוך אמונה פנימית שיש מספיק בעולם לכולם! ויש מספיק מהכול! זה גורם לנו להסתכל על הדברים מתוך מקום של תקווה, הזדמנות ואהבה.

המקור העמוק של מיינדסט של שפע נעוץ בהנחה התת מודעת ש "אני מספיק… טובה/ מוצלחת/ נאהבת/ בעלת כישורים וכו'.." .

המחשבות הבסיסית בכיוון החשיבה הזה הן:

"מי שאני זה מי שאני, אני חלק מהיקום ואם אני פה אני מספיקה ואני ראויה לכל מה שארצה".

"יש מספיק משאבים לכולם כי כולם הם "מספיק" בדיוק כמוני."

"הצלחה של אחר או שימוש האחר במשאבים של העולם, לא באים על חשבוני ולא מעידים עלי".

ע"פ חוקי היקום: שפע = יש = אהבה:

בעולם קיים רק מה שקיים, ורק מה שקיים הוא רלוונטי.

במיינדסט של שפע, המחשבה מכוונת על היש ולא מתעסקת כלל במה שאין- כי מה שלא קיים ולא נמצא, לא מדאיג ולא יכול להדאיג..

כשאנחנו תופסים את עצמינו כמספיק טובים, אנחנו בעצם מניחים שיש בנו את הכישורים, היכולות והאפשרות לקבל את מה שאנו צריכים ושאנחנו יכולים להיות מי שאנחנו.

אנרגיית ה"יש" זו האנרגיה החזקה ביותר שקיימת סביבנו, כי היא מחוברת לתחושת ההודיה. כשמבחינים בכל מה שיש וקיים סביבנו, זה בדרך כלל מתחבר להכרת תודה, חשיבה חיובית ואהבה. ולכן כשאנחנו מחזיקים במיינדסט של שפע- אנחנו נמשיך לקבל עוד שפע, כי המחשבות וההתנהגות שלנו ימשכו וימגנטו לחיים שלנו עוד ועוד שפע, אהבה ו"יש" מכל מה שנרצה.

תודעת שפע קשורה גם להבנה, שאם לא הצלחתי משהו, או שאין לי כרגע משהו בחיים, זה לא אומר שזה יהיה המצב תמיד. תודעת שפע זו הידיעה שאולי כרגע עדיין אין לי משהו, אבל הוא בהחלט יכול להופיע לי בהמשך הדרך, כי יש מספיק מהכול ויש מספיק לכולם. כל מה שצריך זה להתמיד, להאמין ולפעול בכיוון הנכון עד שמה שנרצה יהיה שלנו.

שפע אינו מתייחס רק לכסף או דברים פיזיים, שפע זה הכול: אהבה, בריאות, חברים, הצלחות, ביטחון, משמעות ועוד.. עם זאת, שפע חומרי, כמו כל יתר השפע, מתחיל בדפוס וכיוון המחשבה שלנו! כשחיים, מרגישים, נושמים, מדברים, חושבים ומתנהגים בשפע- אז השפע נכנס ונוכח בכל תחום בחיינו. פתאום נוכל להבחין באפשרויות, נזהה הזדמנויות, נעז לקחת סיכונים, אנשים ירצו להיות בחברתנו כי נפזר החוצה אנרגיה חיובית של "יש", נהווה השראה לאחרים ונקטוף את הפירות שלנו בקלות, מהירות ובאהבה.

אם אנחנו כאן, אנחנו לחלוטין מספיקים לעולם הזה! צריך להמשיך למקד את החשיבה בשפע ולהנות ממנו, הוא לגמרי מגיע לכולנו.

מיינדסט של חוסר:

כשיש לנו מיינדסט בעל דפוסי חשיבה של חוסר, אנחנו ממוקדים במה שאין וכך מכוונים את המודעות להבחין בכל החוסרים סביבנו, לכן בהכרח נפספס את הטוב ואת השפע שקיים.

מיינדסט של חוסר גורם לנו להסתכל על העולם מתוך מקום של פחד, חוסר אמונה ותחושה תמידית של "משאבים מוגבלים" ותחרות. זה הופך אותנו לשליליים וגורם לאנשים, הזדמנויות ומשאבים להתרחק מאיתנו..

הבסיס העמוק של תודעת החוסר נמצא בהנחה התת מודעת ש"אני לא מספיקטובה/ מוצלחת/ נאהבת/ בעלת כישורים וכו'.".

לכן הביטחון העצמי לרוב יהיה נמוך, יהיה קשה ליזום, להעז וליצור דברים חדשים, נתבייש לבקש את מה שאנחנו באמת רוצים ולא נאפשר לעצמינו להיות אותנטיים – כי אנחנו לא מספיק… ואם אנחנו לא מספיק אז גם העולם לא יכול להיות מספיק! ויתר האנשים הם לא מספיק.

מיינדסט של חוסר גורם לביקורתיות, חשדנות ומייצר אנרגיות שמרחיקות אנשים ומשאבים מאיתנו. יש פחד תמידי שלא יהיה מספיק, קשה לחשוב בבהירות ולהיפתח להזדמנויות חדשות, כי יש משהו שמפריע לנו להתבונן בעולם. זה ישפיע בצורה ישירה על היחס שלנו לכסף, לאנשים עם כסף וליכולת שלנו להרוויח כסף. וגם לאהבה, בריאות וכל משאב אחר ביקום.

זה פוגע גם במערכות היחסים, אנחנו נמצאים בתחושה תמידית של פחד ומחסור: כי אם אנחנו לא מספיק אז סביר להניח שיעזבו אותנו.. מצד שני, יש תחושה שאנחנו לא מקבלים מספיק מאנשים אחרים, שלא מספיק אוהבים אותנו, שלא מספיק רואים אותנו.

ההבדל בין שתי התודעות הוא המיקוד/הפוקוס, הפילטר שדרכו מסתננת לנו המציאות, והיכן אנחנו בוחרים להשקיע את האנרגיה המנטלית שלנו.

אנחנו מה שאנחנו חושבים! ומה שאנחנו חושבים זה בסה"כ סיפורים שהתרגלנו לחשוב ולקבל כאמת!

אפשר וכדאי לעבוד על שינוי המיינדסט וליצור תודעת שפע! מה שנבחר לראות יכנס לתוך חיינו וישפיע על כלל תחומי החיים מיידית!

מה אפשר לעשות כדי להגדיל את תודעת השפע?

  1. ליצור הרגל של הכרת תודה. כל יום לכתוב 3 דברים שיש לנו בחיים או שקרו לנו ושאנחנו מודים עליהם. אל תחפשו רק את הדברים הגדולים, החיים מורכבים מהדברים הקטנים! הרשימה הזו היא בשבילכם, אתם יכולים לכתוב בה כל דבר ששימח אתכם במהלך היום: נסיעה רצופה בלי פקקים, כוס קפה טעים, שיר כייפי ברדיו. ככל שתשימו לב לדברים הקטנים, ככה תוכלו להבחין בכל השפע סביבכם.
  2. לפרגן יותר ומכל הלב לאחרים: לייקים/תגובות במדיות זו דרך מצוינת ויומיומית להתאמן על הגדלת השפע. איפה שמרגישים שיש התנגדות וקנאה- זה בדיוק המקום לתרגל קפיצה מעל לחוסר. כי הבסיס של התחושות האלו זה אם מישהו אחר הצליח זה בא על חשבוני ואני לא מספיק… פזרו אהבה ותראו איך הכול חוזר אליכם מהיקום וביותר עוצמה.
  3. להשאיר את השפע במודעות. להטמיע מסרים של שפע, אהבה ויש בתת המודע ע"י תרגול מדיטציות עם הצהרות חיוביות (מנטרות) על בסיס קבוע. זה יחליף את הדיבור הפנימי של המחסור ובצורה מהירה ועמוקה וישנה את כיוון התודעה.

חשוב לזכור,

שכולנו נעים בסיטואציות שונות בין חשיבה של מחסור לשפע, אבל אם שמת לב שתודעת המחסור ממש מנהלת לך את החיים, ושהכלים למעלה לא עוזרים, יש טכניקות עמוקות יותר של שינוי התודעה ע"י איתור והחלפה של אמונות מגבילות שורשיות ועמוקות. בכל מקרה, מדובר בתהליך ואימון, וכדי לעשות את הסוויץ' צריך להתמיד ולחפש את השפע מסביב.

לעוד כלים, תובנות וטכניקות של NLP מומלץ לוודא הרשמה לניוזלטר או להצטרף לאינסטגרם ולהתחיל לחיות NLP. בנוסף, בהדרכות "לכוון את המיינדסט" ו "מיינדסט של מלכה" תמצאי שלל טכניקות NLP וכלים שיעזרו לך להשתמש נכון בתת המודע ובכוח המחשבה ולהכניס שפע מכל מה שתרצי לחייך.

באהבה,

אלה.

הנה עוד מספר פוסטים באותו נושא

במיוחד בשבילך!

מתנות שוות וחינמיות ממני למיינדסט עוצמתי

בחרי לך את המתנה שבא לך לקבל
(ברור שאת יכולה להוריד את שתיהן!)

באהבה, אלה

הרצאה + חוברת עבודה

4 צעדים פרקטיים להעצמת הכוח המנטלי וליצירת מיינדסט חזק

בחני את עצמך!

איזה מיינדסט מנהל אותך?

ומה את יכולה לעשות כדי לחזק אותו?